sobota 26. listopadu 2016

Adventní věnce

Adventní věnce vyrábím moc ráda a už se to pro mě stalo tradicí. Každý rok vyrábím dva. Jeden pro nás a jeden pro moje rodiče. Většinou jsou skoro stejné – vlastně jen v opačných barvách. Letos jsem je poprvé udělala trochu odlišné alespoň kompozicí :-)



K výrobě mě přivedla moje kamarádka Markéta a jsem moc ráda. Do té doby jsem se toho bála – vůbec nevím proč :-) Už několik let se vždy těsně před první adventní nedělí s Markét a dalšími dvěmi kamarádkami Dášou a Káťou scházíme a věnce vyrábíme společně. Jsem ráda, že tradici neporušujeme i přes to, že už máme malé děti :-)

Na vánoce miluji kombinaci zelené, červené a stříbrné nebo bílé. Proto i věnce ladím právě v těchto barvách.

Je to opravdu jednoduché a klidně se do toho může pustit každý.

Jako základ budete potřebovat samozřejmě věnec z větviček nějakého pěkného jehličnanu. Můžete si ho buď vyrobit, nebo ho koupit už hotový, jako já. Tímto děkuji Markét, která mi věnce už několikátý rok jezdí koupit do zahradnictví (tam mají dle mého mínění nejhezčí věnce). V zahradnictvích mají velký výběr co se týká druhů použitých větviček a velikostí věnců. Já mám nejraději jedličku :-) Velikost volím takovou, aby se věnec vešel na jídelní talíř. Ten pod věnec dávám pro bezpečnost.


Samozřejmě budete potřebovat několik trochu nudných nezbytností. Vázací drátek, kterým věnec zpevňuji. Jak věnec čtyři týdny postupně prosychá, tak se tolik nedrolí a neopadá. Bodce na svíčky jsou nezbytností hlavně kvůli bezpečnosti. Sehnat se dají ve stříbrné i zlaté barvě a v několika velikostech. Dále se můžou hodit štípací kleštičky. A pro mě je naprostou nezbytností tavná pistolka. Dekorace se dají na věnec i přidrátkovat nebo jen volně položit, ale drátkovat se mi obvykle nechce (jeden rok jsem to zkusila a stačilo mi to :-) a volně loženému moc nevěřím.


Další věcičky, které budete potřebovat už jsou zábavnější :-) Bez čeho se neobejdete jsou svíčky. K nim kupuji v opačných barvách stuhy, ze kterých vážu mašle. Stuhy jsou lepší širší, já mám dobrou zkušenost s těmi o šíři 25mm – 40 mm.


Dále budete potřebovat nějaké ozdůbky. Mě se líbí šišky v kombinaci s červenými bobulkami. Šišky jsem některé koupila v Obi a některé jsem vyrobila sama (obyčejné šišky jsem na špičkách potřela bílou barvou). Šišky mám už několik let a používám je pořád dokola. Bobulky jsem koupila loni v zahradnictví a letos je použiji znovu. Ale moc se mi líbí i tahle jablíčka, tak třeba příští rok je vyměním.


A úplnou nutností je ještě dobrá káva nebo čaj, nějaká dobrůtka a dobrá nálada :-)


Postup je jednoduchý:
1) Nejprve věnec zpevním vázacím drátkem. To dělat nemusíte, ale mě se to tak líbí a mám ráda, když věnec tolik neopadává.
2) Svíčky nabodnu na bodce – já je pro zpevnění přilepím ještě kapkou z tavné pistole, aby se svíčky na bodcích neprotáčely. A bodce se svíčkami zapíchnu do věnce.
3) Uvážu si ze stuhy mašličky, které tavnou pistoli připevním na bodce ke svíčkám, nebo přímo na věnec. Střed mašličky ozdobím ještě korálkem.
4) Naaranžuji ostatní dekorace – v mém případě šišky a bobulky. Když mám kompozici vytvořenou, tak šišky taky přilepím tavnou pistolí a bobulky zastrčím za drátky, kterými jsem zpevňovala věnec.
5) Hotovo :-)

Jeden pro mě, na okenní parapet.
Druhý pro mojí mamku, na stůl.
Detail věnce pro mamku.

Detail mého věnce.




































Dekorovat můžete lecčím. Pěkné jsou například věnce s přírodninami jako jsou oříšky, pomeranče, skořice, jutové mašle, atd.

Nakonec je důležité zmínit, že se věnec nesmí nechávat hořet bez dozoru. Na to prosím dávejte opravdu velký pozor :-)

Lenka

P.S. Pro inspiraci přidávám věnce které vytvořily moje kamarádky :-)

Markéty

Dáši

Káti

Káti


Žádné komentáře:

Okomentovat