pátek 25. listopadu 2016

Duhové záložky do knížky

Dostala jsem chuť si chvíli hrát s akvarelovými barvami.

Mokré techniky moc často nepoužívám a většinou to nedopadne úplně dobře. Nejspíš to bude tím, že jsem se dosud pokoušela vždy o něco konkrétního a to poměrně přesně.

Tentokrát jsem se proto pustila do něčeho spíše hravého, nekonkrétního a jemného. Chtěla jsem jen menší formát a tak mě napadlo vyrobit záložky do knihy. 



Kreslila jsem na papír s větší gramáží, vhodný pro akvarel a akvarelovými barvami Winsor&Newton. Podobně ale budou fungovat i vodovky, nebo anilinky.


Papír jsem si rovnou nastříhala na velikost v jaké jsem záložky chtěla. Pak jsem maskovací páskou papír přilepila k podložce. To je důležité, protože jinak se vám papír hodně zvlní. Trochu se zvlní i tak, ale jen malinko.

Použila jsem dvě různé techniky. Při první jsem vzor nejdříve nakreslila bílou voskovkou. V místě, kde nanesete voskovku, se potom barva na bázi vody nechytne a místo zůstane bílé. Můžete vytvořit jakýkoliv vzor. Efekt je to zajímavý a pěkný.

Bílou voskovkou jsem tedy nakreslila spirály a kytičky. Celý papír jsem navlhčila štětcem a čistou vodou a potom jsem vpíjela barvy. Snažila jsem se jen o něžné, skoro až pastelové barvy. Záložky je pak potřeba nechat opravdu důkladně zaschnout – já nechala celou noc :-)


Na poslední záložku jsem chtěla vyzkoušet bílý popisovač. Nejdřív jsem tedy papír navlhčila a vpíjela barvy. Druhý den, po zaschnutí jsem bílým popisovačem nakreslila šrafování. http://www.krajinaomalovanek.cz/detail/popisovac-posca-bila-a-cerna

Popisovač jsem po zaschnutí ještě podbarvila pastelkami.


Úplně nakonec jsem záložky zalaminovala, aby déle vydržely :-)


Lenka




Žádné komentáře:

Okomentovat