úterý 19. září 2017

Inverzní kresba

Minulý víkend jsem opět navštívila můj milovaný Serafin. Tentokrát jsem na zavítala na kurz Inverzní kresby.


Zjednodušeně jde o kresbu bílou tužkou na černý papír. Kresby jsou hodně efektní a působí podle mě krásně plasticky :-)

Jako vždy jsme si nejdříve povídali o pomůckách které budeme používat. Doporučili nám tužky, se kterými podle jejich zkoušení dosáhneme nejsnadněji nejlepšího efektu. A navíc jsou relativně dobře k sehnání.


Na předkreslení se osvědčila Křída v tužce. Jde dobře gumovat i pouhým prstem a tedy lze snadno opravovat a další tužky jí snadno překryjí.

Na kreslení jako takové jsme pak používali Bílý uhel v tužce. Kreslili jsme dvěmi různými tvrdostmi 2 a 4. Trochu matoucí je, že tvrdost se u těchto uhlů označuje opačně než u klasických grafitových tužek. Číslo 4 je tedy tvrdší a méně výrazná - používá se na kresbu jako takovou. Číslo 2 je pak měkčí a výraznější - tu jsme používali na dokreslení a zvýraznění těch nejsvětlejších míst.


Jako pomocné tužky na "opravy" případně prohloubení nejtmavších míst jsme si pak v některých obrázcích pomáhali černým Uhlem v tužce.

Už u prvního obrázku jsem se opět přesvědčila, že na papíru záleží. I v tomto případě platí, že čím větší gramáž papír má, tím více vrstev můžete na papír nanést.

A teď už se pokochejte obrázky, které jsem nakreslila :-)


Mějte se pěkně
Lenka

Žádné komentáře:

Okomentovat